söndag 23 maj 2010

Retorik och insinuationer

Läste i lördagens Kungsbacka- Posten under snacket går, ett citerande av en blogg angående ett besök på Måhaga äldreboende. Vad vare sig bloggaren eller journalisten, som skrev om bloggen tog upp, var att moderaternas kommunledning representerades av Hans Forsberg, gruppledare. Detta framgick av en artikel längre bak i tidningen med bild och allt! Det är inte ovanligt att man delar på besök av dessa slag. Vi kan då täcka upp betydligt fler studiebesök och evenemang på det sättet. Moderaterna var även representerad av Kjell- Åke Andersson.
Mellan raderna får man ett intryck av att jag inte skulle vara intresserad av äldreomsorgsfrågor, eftersom jag inte kom till Måhaga. Det är således av ointresse, som jag steg upp 04.30 i torsdags morse för att åka till Stockholm, för att delta i möten om äldreomsorg, vårdfrågor och även en del jämställdhet. Jag är ledamot i SKL's Beredning för Primärvård och Äldreomsorg. Det ger mig en ganska ok info om vad som händer på nationell nivå och om pågående utredningar när det gäller dessa frågor.
Att Margaretas och mitt mångåriga engagemang för barn med funktionshinder och barn som inte får möjlighet till vad som är en självklarhet här i vårt land, skulle användas som ett slagträ mot mig, hade jag inte i mina vildaste fantasier kunnat tänka mig. Det var nämligen de erfarenheterna, som gjorde att vi var i Sydafrika i höstas, för kommunen, men på egna och Centerns pengar. Jag ångrar inte en dag att jag engagerar mig i de personer, som har en betydligt svårare livssituation än vad jag tror både bloggaren och journalisten i fråga har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar