torsdag 9 december 2010

Debatt

Nu är alla val avklarade och alla politiska överenskommelser i hamn. I media har man ondgjort sig över vissa bloggares tystnad efter valet, men det mycket av det arbete som skett på olika håll är inte något som skall torgföras förrän allt är klart. Efter ett val uppstår alltid ett tomrum, men nu drar allt igång igen för fullt. Det ser man inte minst i kalendern, som snabbt har fyllts för december och redan nu för 2011.
På tal om kalendrar, så har är det mycket svårt att få in snabbt önskade möten. Enligt en journalist, som jag talat med idag, så har jag och vår gruppledare hamnat i blåsväder pga att vi inte med kort varsel kunnat ställa upp på ett möte med föräldraföreningar. Jag brukar alltid ställa upp på sådana möten, men måste ha lite framförhållning. Det hör till saken att man gjort upp om en annan tid med vår gruppledare, än den slutliga tiden. Moderaterna representerades av vår vice gruppledare!, men det var tydligen inte ok. Den som kallat till mötet var också informerad av både mig och gruppledaren.
Jag har svarat via E-post till alla som skrivit till mig, som har velat få information och synpunkter.
Tillbaka till sociala medier. Valanalyser säger att bloggande, filmer mm inte slagit igenom i valresultatet, man vill ju gärna tro att det skulle ge utslag att man varit aktiv, men tyvärr lär det inte varit fallet. Man har mer eller mindre skrivit för den tomma cyberrymden.
Jag skrev för ganska länge sedan om att vi skulle försöka få nattbussarna att stoppa mellan hållplatserna för att det skulle bli tryggare för de som steg av. Tyvärr har Västtrafik svarat att det är för farligt!? Jag har hela svaret, men det är inte något som skickats till vår kommun utan svar på en kommuns skrivelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar