tisdag 31 augusti 2010

Praktiskt valarbete

Nu är Moderaternas valaffischer på plats. Hans Forsberg har gjort ett jättejobb, genom att tillsammans med Patrik Grönvall under en stor del av söndagen och i går eftermiddag med mig, få alla affischer på plats. Nu får vi hoppas att de får vara ifred. Det nya partiet Din framtid hade varit framme och häftat fast sitt budskap på Fredriks mage vid Onsala kyrka. Jag hoppas att de skaffar sig eget material till sina affischer!
Gick idag till Stora torget i Halmstad, i samband med ett möte på Rådhuset och träffade där aktiva valarbetare från MUF. När man ser dessa entusiaster behöver man inte oroa sig för gubbigheten, som Kungsbacka-Posten skrev om i lördags.
Tillbaka i Kungsbacka blev det det ett snabb besök i valstugan innan jag skall ge en intervju till en av våra lokaltidningar. Han dock med att diskutera lekplatserna vid Violgatan och bakom Hålabäcksskolan. Den frågan som jag fick kommer jag att ta upp med Teknik, så får vi se var vi landar.
Tyvärr fick jag inte möjlighet att tala färdigt med en av våra egna sympatisörer, som läst något citat av mig i media, som jag hade behövt att utveckla vidare, men jag hoppas att han hör av sig.
I morgon skall vi ha en presskonferens om arbetsgivaravgifter i moderatlokalen kl. 11.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar